Firmowe konto na Facebooku

  • firmowe konto na Facebooku

Czy warto posiadać firmowe konto na Facebooku?

Właściciele firm, którzy chcą pojawić się w świecie social mediów często zadają sobie pytanie, dlaczego płacić za coś, co jest darmowe, a w dodatku można zrobić to samemu i czy warto posiadać firmowe konto na Facebooku? Takie podejście w pewnym sensie jest uzasadnione – który z przedsiębiorców nie chce minimalizować kosztów? A czy z tego samego powodu któryś zaryzykowałby, zatrudniając pracownika bez kompetencji? Odpowiedź jest oczywista – nikogo nie stać na eksperymenty, w końcu chodzi o wizerunek firmy. Dokładnie taki sam stosunek powinien towarzyszyć podczas podejmowania decyzji o obecności w social mediach.

Dowiedz się, za co płacisz
Oferta powinna być spersonalizowana, dlatego należy zwrócić uwagę na wybraną strategię. To właśnie ona określa charakter profilu oraz to jakie treści powinny być publikowane. Odpowiednio dopasowane powodują, że marka staje się zapamiętana, potencjalni klienci są zaangażowani w relacje i pobudzeni do działań konsumenckich. Strategia dotyczy również wizualnej strony, określa standardy jakości, kolorystyki, pozwalając na spójną komunikację wizualną, dzięki temu szansa na zapamiętanie marki przez konsumenta znacznie wzrasta. Odpowiednio dobrane treści i grafiki zwiększają ekspozycję marki i przyczyniają się do zapamiętania firmy. Po przeprowadzeniu analizy na temat rynku, potrzeb konsumentów, a w końcu ich zainteresowań i działań można wdrażać kampanie reklamowe. Ważną kompetencją jest dopasowanie komunikatu do adresatów, dzięki temu koszty reklamy trafionej do osób niezainteresowanych marką/produktem/usługą są właściwie zredukowane.
Na prowadzenie firmowego konta na Facebooku składa się wiele zadań. Umieszczanie postów stoi na szczycie piramidy dlatego nie bez znaczenia jest ich zawartość. To od niej zależy czy zainteresują użytkowników do obserwowania profilu i zachęcą do wykonania akcji (polubienie, skomentowanie czy udostępnienie), co z kolei pozwala na zwiększenie zasięgu postów, a tym samym trafieniu do większej liczby odbiorców. Nie mniej ważnym jest analiza statystyk profilu, to dzięki nim dopasowuje się publikowane treści. Jest to proces stały i wymagający ciągłego zaangażowania. Często omijaną kwestią w działaniach marketingowych przez właścicieli firm jest strategia antykryzysowa, czyli ściśle określone zachowania podczas kryzysu, które pozwalają w trudnych sytuacjach reagować szybko, kompetentnie i odpowiedzialnie w celu rozwiązania wszelkich trudności. Niezwykle trudną umiejętnością jest reagowanie nieemocjonalne, które pokazuje pełen profesjonalizm marki.