Logo firmowe

  • SmartMedia_FB-04

Dlaczego warto posiadać logo firmowe?

Logo firmowe ułatwia zapamiętanie jej nazwy. Dzieje się tak, ponieważ żyjemy w świecie obrazu dlatego odbiór wizualny jest tak ważny. Dla większości z nas obraz jest bardziej namacalny niż nazwa, więc łatwiej go zapamiętujemy. Nie jesteśmy w stanie czytać wszystkich szyldów, a jedynie skanujemy je wzrokiem poszukując zapamiętany kolor i kształt.

 

Logo jest fundamentem identyfikacji wizualnej całej firmy, budującym jej tożsamość, determinuje sposób odbioru przez klientów i odróżnia ją od konkurencji. Konsekwentna i przemyślana identyfikacja wizualna oraz sposób jej wykorzystania wpływa na jednorodny, spójny odbiór wizerunku firmy na różnych polach. Logo ma budzić skojarzenie i dzięki swojej syntezie graficznej mocno oddziaływać na odbiorcę, który w konsekwencji będzie je identyfikował z właściwą firmą lub instytucją.
Często bywa, że właściciele firm nie doceniają potęgi logo lub nie przywiązują do niego większej uwagi. Bardzo ważne jest by przestrzegać charakterystyki używania logo – usystematyzowanie i opracowanie szczegółowych wytycznych co do stosowania i ochrony znaku działa korzystnie na odbiór i stawia firmę w świetle profesjonalizmu. Pozytywne pierwsze wrażenie silnie rzutuje na dalszą relację z marką albo na zaniechanie jej utrzymywania, ułatwia konsumentowi proces decyzyjno-zakupowy.

Jeśli poznajesz poniższe marki to znak, że to jest właśnie dobre logo:

logo firmowe

logo firmowe

logo firmowe

logo firmowe

logo firmowe

logo firmowe
logo firmowe