Marka w Social Mediach

  • twitter-292994_1280

Tradycyjna reklama nie daje tylu możliwości, a więc i rezultatów, co obecność w mediach społecznościowych.  Ponad połowa użytkowników portali społecznościowych deklaruje znajomość marki dzięki jej obecności w serwisach, dlatego warto z nich korzystać. Stała interakcja z użytkownikami pozwala zbudować pozytywny wizerunek oraz pewnego rodzaju społeczność, dzięki czemu marka staje się silną konkurencją na rynku. Poza tym daje możliwość szybkiej reakcji na potrzeby i dostosowanie oferty korzystając z informacji zwrotnej. Taka forma reklamy pozwala na zastosowanie właściwych narzędzi do sprecyzowania grupy docelowej i dopasowania dla niej odpowiedniej treści i formy przekazu.  Jej zaletą jest nie tylko skuteczność, ale również wykorzystywanie stosunkowo niewielkich nakładów finansowych.

Dzięki odpowiednim działaniom można skutecznie zbudować wizerunek – jest to kapitał długoterminowy, jednak należy również pamiętać, że tak samo łatwo można pozostawić na nim rysę. Działania marketingowe muszą być przemyślane, oparte na konkretnej strategii, dlatego istotne jest, by tworzeniem unikatowych treści dopasowanych do odbiorców pod kątem ich potrzeb, zainteresowań, demografii, w podziale na kilka platform komunikacyjnych zajmowały się osoby z doświadczeniem marketingowym – w końcu zarządzanie obecnością marki w Internecie warunkuje powodzenie. Oprócz tworzenia treści należy również regularnie śledzić i uaktualniać informacje, reagować na pytania i komentarze klientów, monitorować aktualne trendy, dopiero wtedy możemy mówić o skutecznym działaniu.