Pozycjonowanie – dlaczego i dla kogo

  • seo-592747_1280

Postęp technologiczny wymusza wiele zmian bez których przedsiębiorca właściwie nie istnieje dla przeciętnego konsumenta. Internet już dawno przestał być jedynie miejscem rozrywki, dziś to często jedyne źródło informacji. Powiedzenie „nie ma cię w Internecie – nie istniejesz” już dawno straciło swój żartobliwy charakter, dziś nabiera zupełnie nowego znaczenia i aby dotrzymać kroku współczesnym internautom trzeba zaspokoić ich potrzeby.

 

Pozwól się znaleźć – sama obecność w Internecie nie daje gwarancji sukcesu. Przeciętny użytkownik spędza zaledwie kilka minut na odnalezienie interesującej go treści, zazwyczaj swoje poszukiwania kończy na kilku pierwszych pozycjach w wyszukiwarce. Jak tam trafić? Coraz więcej firm dostrzega potencjał w Internecie zwiększając tym samym konkurencję. Nawet przedsiębiorca proponujący unikalne czy innowacyjne usługi i produkty nie ma gwarancji, że uplasują się one wysoko w rankingu wyszukiwarek. Rozwiązaniem tego problemu jest pozycjonowanie stron.

 

Nie tylko upodobania internautów się zmieniają, Google również zmienia swoje preferencje. Samo pozycjonowanie przy użyciu link buldingu, czyli pozyskiwaniu odsyłaczy do pozycjonowanej strony z innych stron internetowych nie wystarcza. Dodatkowo, nieumiejętne jego stosowanie może skutkować odwrotnym efektem – karą za działania spamerskie, czyli spadkiem z wysokich pozycji w rankingach.

 

Dawne metody pozycjonowania opierały się na ilości linków (odsyłaczy do strony) bez względu na jakość zawartości strony. Dawało to widoczny efekt w krótkim czasie, bez większego nakładu pracy. Obecnie algorytm Google zmienił sposób oceniania – dzisiejsze pozycjonowanie opiera się przede wszystkim na jakości (zawartości strony). Wraz ze wzrostem ilości stron internetowych w sieci, wzrosła potrzeba przefiltrownia ich pod względem contentu. Witryny nieskupiające się jedynie na technicznych aspektach pozycjonowania na rzecz wartościowej dla użytkowników zawartości, odnotowują wzrost zainteresowania marką. Takie metody doceniane są przez Google wysoką pozycją w wyszukiwarkach i dają długotrwały efekt. SEO (pozycjonowanie) zajmuje się analizą słów kluczowych, optymalizacja serwisu pod kątem dopasowania do użytkowników (klientów) oraz na contetcie (treści). Strategia pozyskiwania klientów przez umieszczanie atrakcyjnych, a zatem przydatnych treści, zbudza zaufanie i stawia właściciela serwisu w świetle specjalisty – to właśnie tego oczekuje obecny internauta. Istotna w pozycjonowaniu jest świadomość wprowadzanych zmian i monitorowanie strony internetowej. Dawne metody pozycjonowania w obecnych warunkach nie przyniosą pożądanych wyników, a jedynie wykorzystywanie zaawansowanych i zintegrowanych metod zbuduje stabilną pozycję strony. Należy również brać pod uwagę cienką granicę pomiędzy optymalnymi działaniami sprzyjającymi pozycjonowaniu, a tymi działającymi na niekorzyść. Bez znajomości tych metod i mechanizmów założenia pozycjonowania nie będą spełnione. Mimo, że SEO wymaga dużo pracy, to właśnie dzięki niemu odnotowuje się największą liczbę wejść na stronę, które są najbardziej wartościowe.