Słowniczek marketingowy

  • słowniczek marketingowy

Słowem wyjaśnienia czym jest SEO, content marketing i targetowanie…

 

Content – merytoryczna zawartość strony internetowej czyli wszystkie teksty i zdjęcia.

 

Content marketing (marketing treści) – strategia polegająca na pozyskiwaniu klientów przez tworzenie i publikowanie wartościowych (atrakcyjnych) treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści ma na celu zbudowanie długotrwałych relacji na płaszczyźnie marka – klient.

 

Event – zdarzenie zaplanowane pod kontem zrealizowania konkretnego celu, który determinuje rodzaj wydarzenia, uczestników, miejsce, czas i niezbędne środki. Stanowi element strategii komunikacji, wpływając na bezpośrednie i pośrednie wyniki prowadzonej działalności.

 

E-mail marketing – jedna z form marketingu bezpośredniego, w której narzędziem porozumiewania się z klientem jest e-mail. Polega na przygotowywaniu treści wiadomości (w tym automatycznych), takich jak mailing czy newsletter, oraz budowaniu bazy adresowej.

 

Mailing reklamowy – reklama o charakterze jednorazowym, która ma na celu przekazanie informacji o usłudze/produkcie.

 

Marketing mobilny – marketing wykorzystujący urządzenia mobilne (smartfon, tablet) do przekazania komunikatu reklamowego.

 

Marketing wirusowy – rodzaj marketingu którego zadaniem jest inicjowanie okoliczności zachęcających do rozpowszechniania np. informacji o produkcie przez potencjalnych klientów korzystających z social mediów. Najczęstszą formą jest wykorzystywanie zdjęć lub filmików.

 

Newsletter – jedna z form komunikacji z klientem mająca cykliczny, dobrowolny charakter. Jej zadaniem jest informowanie o aktualnościach, promocjach, nowościach, dzięki temu pozwala nawiązać stałą relację z klientem.

 

Remarketing – umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej odwiedziły witryn, zachęcając użytkownika do wykonania interesującej nas akcji.

 

Responsive Web Designe (projektowanie responsywnych stron) – projektowanie stron dopasowujących się do rozdzielczości urządzenia poprzez wczytywanie odpowiednich wersji grafik oraz innych elementów.

 

SEO – działania prowadzące do uzyskania przez daną stronę internetową jak najwyższej pozycji w rankingach wyszukiwarek.

 

Social Media Marketing – marketingowe wykorzystywanie mediów społecznościowych (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, czy Instagram) do komunikacji z użytkownikami w celu nawiązania relacji.

 

Targetowanie – sprecyzowanie docelowej grupy odbiorców, która byłaby zainteresowana oferowaną usługą czy produktem przy pomocy określonych kryteriów (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania).